پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۴۸۷۱
جمعه ۰۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵

فکرشهر: امام جمعه دیر گفت: شهرستان دیر پایین‌ترین میزان جرایم در بین شهرستان‌های استان دارد و در این موقعیت ضرورتی برای ساخت زندان در اینجا نیست.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته بندر دیر، اظهار داشت: حرکت مردم در کنگره بزرگ جهانی اربعین نماد پیروزی حق بر باطل و عشق و دلدادگی مردم به اهلبیت عصمت و طهارت است.

امام جمعه دیر با بیان اینکه شهدا راه کربلا را باز کردند و به گردن همه ما حق دارند، افزود: هر زائر به نیابت از یک شهید در پیاده روی اربعین شرکت کند.

وی با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد شهدای دولت به ویژه شهیدان رجایی و باهنر، گفت: فلسفه مزین شدن هفته دولت به نام شهیدان رجایی و باهنر، الگوگیری کارگزاران نظام اسلامی از این دو شهید و پایبندی به ارزش‌های اسلامی است.

وی ادامه داد: با توجه به تبلیغات گسترده و جنگ نرم و سیاه نمایی‌های دشمن، وظیفه همه ما و دولتمردان تبیین خدمات نظام برای ایجاد امیدواری در مردم است.

حسینی خاطرنشان کرد: باید قبل از آنکه دشمن ذهن مردم را مشوش کند ما اولین روایت کننده از مسائل کشور باشیم که دشمن بزرگنمایی نکند.

وی اظهار کرد: در دو سال گذشته در دولت آیت الله رئیسی، قدم‌های بلندی در راستای رفع محرومیت برداشته شده و پروژه‌ها و کارهای زیادی شده که راه اندازی مراکز صنعتی تعطیل شده، گسترش شرکت‌های دانش بنیان و بیمه سلامت و ایجاد گشایش در صادرات نفت از جمله آنها است.

امام جمعه دیر عنوان کرد: دولت آیت الله رئیسی در موقعیتی شروع به کار کرد که با کسری بودجه، خزانه منفی و بیماری کرونا مواجه بود اما توانست در عرصه‌های مختلف به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کند.

وی با اعلام اینکه دولت سیزدهم با وجود جنگ ترکیبی و تحریم‌های ظالمانه دشمن عملکرد خوبی داشته است، یادآور شد: باید نقد منصفانه و دفاع واقع بینانه داشته باشیم.

حسینی بیان داشت: گسترش و تقویت روابط با همسایگان به ویژه کشورهای اسلامی، عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای و اخیراً دعوت به عضویت در گروه بریکس که یک موفقیت بزرگ برای سیاست خارجی کشور است از دستاوردهای این دولت است.

نگرانی از ساخت زندان

وی درباره اظهار نگرانی مردم از ساخت زندان در شهرستان دیر، گفت: ما اصل ساخت زندان را نمی‌توانیم زیر سوال ببریم اما شهرستان دیر پایین‌ترین میزان جرایم در بین شهرستان‌های استان دارد و در این موقعیت ضرورتی برای ساخت زندان در اینجا نیست و باید دغدغه‌های مردم هم در نظر گرفته شود.

امام جمعه دیر ابراز کرد: ابتدا قدم‌های بلندی در راستای عمران و آبادانی شهرستان دیر برداشته شود و بعد اگر در آینده ضرورتی بود مسئله ساخت زندان در دستور کار قرار گیرد اما در موقعیت فعلی ما صلاح نمی‌دانیم در شهرستان زندان ساخته شود.

وی درباره روز مبارزه با تروریسم، گفت: منافقین و جنایتکارانی که دستشان به خون ملت ما آغشته است الان غربی‌ها حامی و پناهگاه آنها هستند و این رفتار دوگانه غربی‌ها است.

حسینی یادآور شد: دشمن از گذشته تاکنون به بهانه‌های مختلف دنبال بحران آفرینی در کشور برای از بین بردن و مخدوش کردن امنیت در کشور است.

وی افزود: امروز وظیفه ما محافظت دائمی از انقلاب اسلامی و حفظ وحدت ملی و کمک به مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است.

امام جمعه دیر تاکید کرد: مردمی سازی اقتصاد یعنی کار را به دست مردم بسپاریم و به آنها بها دهیم.

وی با بیان اینکه همه مسئولان موظف به کار جهادی شبانه روزی هستند، افزود: امروز روز خسته شدن و ناامید شدن نیست بلکه روز امید و حرکت است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر